19 iun. 2009

Interviu cu doamna profesoară Nistor Adriana (ştiinţe socio-umane)

1. Ştiu că aţi fost elevă a Liceului Teoretic “Vasile Goldiş”. Ce înseamnă să devii profesor în acelaşi liceu?

A deveni profesor în acelaşi liceu unde am fost şi eu odatǎ elevǎ, înseamnǎ o experienţǎ deosebitǎ deoarece, aceastǎ şcoala a fost o parte a formǎrii mele profesionale cu împlinirile şi nereuşitele de care are parte aproape fiecare elev.

2. Cum aţi găsit şcoala peste cei 10 ani?

Dupǎ cei 10 ani care au trecut, am gǎsit liceul foarte schimbat atât în privinţa elevilor cât şi în privinţa sǎlilor de clasǎ şi a laboratoarelor în care s-a investit foarte mult.

3. Cum aţi dori să fie elevii în raport cu dumneavoastră, ca profesor şi cum sunt în realitate?

Îmi doresc ca elevii sa aibǎ un comportament bun şi sǎ-i respecte pe profesori la fel cum şi aceştia îi respectǎ la rândul lor.

4. Ce amintiri plăcute aveţi din perioada liceului?

Amintirile plǎcute pe care le-am petrecut în liceu sunt, bineînteles, cele legate de colegi; de unii profesori şi nu în ultimul rând de petrecerile de sfârşit de an, deoarece liceul, ca parte a adolescenţei a fost o perioadǎ frumoasă a vieţii pentru orice elev, iar de acest fapt ne dǎm seama odatǎ cu trecerea anilor.

5. Aveţi ca model vreun dascăl a cărui conduită o urmaţi în activitatea la clasă cu elevii?

În anii liceului mi-au plǎcut metodele de predare ale unor profesori pe care le-am urmat într-o anumitǎ mǎsurǎ dar, pe de-o parte mi-am format si eu propriul model de predare deoarece consider cǎ fiecare profesor trebuie sǎ se diferenţieze prin creativitate si originalitate.

6. Ce anume v-a determinat să alegeţi meseria de dascăl?

Am ales profesia de dascǎl, pentru cǎ îmi place sǎ lucrez cu elevii iar materia de socio-umane, mi-a plǎcut dintotdeauna si mi-am propus, prin intermediul acestei materii, ca elevii sǎ-şi înţeleagǎ propria personalitate, dar şi sǎ asimileze cât mai multe cunoştinţe.

7. Cum vi se par elevii de azi prin comparative cu generaţia dumneavoastră?

Elevii de azi, în comparaţie cu cei din generaţia mea nu mai sunt atât de silitori, disciplinaţi deoarece şi-a pus amprenta foarte mult dezvoltarea tehnologiei moderne (calculatorul) şi sunt « comozi ».

8. Cum este să fi coleg cu cei care cândva v-au fost dascăli?

Este o experienţǎ plăcutǎ deoarece nu este importantǎ numai autoritatea profesorilor ci şi eforturile pe care le implicǎ aceastǎ profesie pentru formarea elevilor, atât profesională cât şi educativǎ.

Niciun comentariu: