19 iun. 2009

Interviu cu doamna profesoară Chintoan Simona (Matematică)

Am aflat cu plăcere la începutul anului scolar că în acest an îmi voi desfăşura activitatea în liceul pe care cu mulţi ani în urmă l-am urmat.

Prima zi de şcoală a fost una specială pentru mine. Mi-au venit în minte lucruri frumoase petrecute în timpul celor 4 ani de liceu.

I) Ştiu că aţi fost elevă a Liceului Teoretic “Vasile Goldiş”. Ce înseamnă să devii profesor în acelaşi liceu?

Întâlnirea cu foştii mei profesori a fost deosebită, acum având ocazia sa-i cunosc altfel decât în vremea când eram elevă. Am fost îndrumată de un colectiv de dascăli minunaţi care m-au influenţat şi în alegerea meseriei de dascal.(D-nul Tudoran, D-na Macovei).

II) Cum aţi găsit scoala peste cei 10 (12) ani?

Scoala s-a schimbat mult, este mult mai altfel decât pe vremea mea.

Este foarte luminoasă şi primitoare pentru cei nou veniţi. Am observat că şi baza materială este mult mai bine pusă la punct urmărind standardele europene.

III) Cum aţi fi dorit să fie elevii în raport cu dumneavoastră, ca profesor şi cum sunt în realitate?

Elevii i-am găsit în liceul acesta destul de responsabili faţă de activitaţile la clasă şi faţă de propriul viitor.

IV) Ce amintiri placute aveţi din perioada liceului?

Mă urmăresc amintirile clasei mele, prieteniile frumoase din liceu. Îmi aduc aminte că nu de puţine ori şopteam colegilor la răspuns…

V) Aveţi ca model vreun dascăl a cărui conduită o urmati în activitatea la clasă cu elevii?

Pot să spun că dascălul meu de matematică din liceu a rămas pentru mine un model.

VI) Ce anume v-a determinat să alegeţi meseria de dascăl?

Mi-a plăcut întotdeauna matematica, am urmat Universitatea Timisoara şi m-am hotărât să rămân în învaţământ. Pot să afirm că mi-a devenit draga aceasta meserie.

VII) Cum vi se par elevii de azi prin comparative cu generaţia dumneavoastră?

Tineretul de astăzi mi se pare mult mai evoluat pe multe planuri faţă de acum 15 ani.

VIII) Cum este să fi coleg cu cei care cândva v-au fost dascăli?

Aş sublinia cu drag faptul că am fost întampinată în şcoala mea cu foarte multă căldură şi prietenie începând de la doamna director Cheta Doina până la ceilalţi dascăli deveniţi colegi. Apreciez de asemenea încrederea acestora în activitatea mea ca profesor.

Niciun comentariu: