7 apr. 2016

„Prieteni pentru totdeauna” - Proiect SNAC

Este cunoscut faptul că în fiecare an şcolar elevii de la Colegiul Naţional                       „Vasile Goldiş” Arad participă la acţiuni de voluntariat.
Una dintre aceste activităţi este şi voluntariatul în parteneriat cu Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Arad intitulat „Prieteni pentru totdeauna”, un Proiect din cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară, la care participă elevii din clasa a V-a A de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, coordonator prof. Nagy-Rusu Gabriela şi o parte din elevii claselor a X-a B şi a X-a C de la  Colegiul Naţional „Vasile Goldiş”, coordonatori prof. Bocăniciu Mihaela şi lab. Kocsis Monica.
Perioada desfăşurării activităţilor de voluntariat este octombrie 2015 – iunie 2016. Activităţile se desfăşoară conform calendarului stabilit între cele două instituţii şi aprobat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad.
Elevii din clasa a V-a A, de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă ne aşteaptă mereu cu zâmbetul pe buze, ordonaţi şi curioşi de noile activităţi care urmează să le facă împreună cu „colegii” lor (de ce nu ?) de la „Goldiş”.
La fiecare vizită, elevii voluntari pregătesc mici atenţii „colegilor” lor mai mici, constând într-un recital de colinde şi pacheţele cu dulciuri – în preajma Sărbătorilor de Crăciun, fişe (planşe) de colorat cu teme alese, poezii şi texte de citit potrivite pe înţelesul lor, pe care le citesc împreună.
Conducerea Colegiului Naţional „Vasile Goldiş” mulţumeşte elevilor voluntari SNAC din clasele a X-a B şi a X-a C, pentru sprijinul, seriozitatea şi dărnicia de care dau dovadă în desfăşurarea activităţilor de voluntariat.
În continuare iată câteva din părerile elevilor voluntari:
Casian Măgulean, clasa a X-a B: Este o plăcere şi o surpriză plăcută fiecare vizită: copiii sunt foarte drăguţi, colaborează bine cu noi, ne aşteaptă mereu ordonaţi în clasă. D-na prof. Nagy- Rusu Gabriela – coordonatorul lor,  ne-a spus că înainte să venim noi, fac curat în clasă, aerisesc şi ne aşteaptă cu nerăbdare. Cadoul lor pentru noi sunt chiar ei înşişi.
Mulţumesc d-nei diriginte prof. Bocăniciu Mihaela, că mi-a acordat şansa de a fi voluntar SNAC şi, implicit, de a-i cunoaşte pe aceşti copii deosebiţi.

Alexandra Pantea, clasa a X-a C: Aceste activităţi de voluntariat la care am participat,  mi-au oferit oportunitatea de a cunoaşte copii frumoşi, inteligenţi, cu bun simţ şi foarte amuzanţi. Mereu merg cu drag la ei, deoarece ne-am obişnuit unii cu ceilalţi şi am legat prietenii frumoase.
Anca Mornăilă şi Radu Mornăilă, clasa a X-a C: Noi considerăm că experienţa la Centrul Şcolar este una inedită. Suntem foarte bucuroşi că putem ajuta copilaşii prin activităţile făcute împreună, jucându-ne cu ei, îi ajutăm să mai uite de problemele familiale,  pe care unii le au.
Alexandra Briciu, clasa a X-a C: Mă bucur că am ocazia să îmi petrec timpul cu nişte copii minunaţi ca aceştia. Am făcut multe activităţi împreună, de la desene cu tematică,  până la jocuri care implică gândire şi mişcare. Am petrecut nişte ore frumoase alături de ei.
Mădălina Moţ, clasa a X-a C: Această activitate este una foarte amuzantă şi mă bucur foarte mult că am ocazia să fiu voluntar SNAC la Centrul Şcolar. Aceşti copii sunt minunaţi şi tot timpul au zâmbetul pe buze. Mă bucur că i-am cunoscut şi o să continui să merg la restul activităţilor de voluntariat.
Andreea Fodor, clasa a X-a C: Sunt foarte mândră că am ocazia să particip la o astfel de activitate. Mă bucur că am reuşit să cunosc nişte copii deosebiţi şi extremi de fericiţi în ciuda problemelor lor. Sper ca şi în continuare să facem multe activităţi împreună.
Denis Tambor, clasa a X-a B: Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă este situat pe strada Căpitan Ignat Nr. 3, aici sunt şcolarizaţi copii, care din diferite motive,  nu pot urma cursurile unei şcoli gimnaziale de masă; ei sunt împărţiţi pe clase, de acelaşi nivel, în funcţie de capacitatea lor de înţelegere. Şcoala noastră este în parteneriat cu clasa a V-a A, proiectul de voluntariat la care particip şi eu se numeşte „Prieteni pentru totdeauna”, şi nu întâmplător m-am împrietenit cu câţiva copii din clasa a V-a A, cu băieţii în general, pe care-i consider foarte respectuoşi şi interesaţi de fiecare dată de activităţile pe care le facem împreună.
Monica Kocsis, coordonator SNAC:  Mulţumesc elevilor voluntari SNAC din clasele a X-a B şi a X-C pentru  sprijinul  în desfăşurarea acestor activităţi. Aceşti elevi, din timpul lor liber vin la activităţile proiectului şi întotdeauna, din iniţiativa lor,  au adus cadouri - jucării şi dulciuri pentru „colegii” lor mai mici de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă.

Coordonator SNAC,

Monica Kocsis, laborant şcolar




















Niciun comentariu: