28 iun. 2012

NetRiders & ACADNET

În perioada 4-6 mai au avut loc, la Universitatea Politehnică din Bucureşti, concursurile naţionale, în domeniul calculatoarelor şi reţelelor de telecomunicaţii, ACADNET şi NetRiders. La acestea a participat şi elevul nostru Năstase Ramon din clasa a XI-a A. În urma acestei participări el a reuşit să se claseze pe locul III şi să se califice la Concursul Internaţional NetRiders 2012 – Student Challenge care se va desfăşura în data de 29 iunie 2012 în România la Facultatea de Calculatoare a Universităţii Politehnice din Bucureşti.

Anual, peste 14.000 de elevi şi studenţi din România se înscriu la cursurile Cisco Academy. Anul acesta, în peste 165 de ţări, s-au înscris peste 1 milion de studenţi.

Ramon a răspuns la câteva întrebări adresate de către colegul său Kati Eduard.

1. Ce te-a determinat să participi?.

Faptul că anul trecut nu am participat la faza naţională deoarece nu am terminat materia, anul acesta reuşind să o termin şi să mă pregatesc pentru acest concurs.

2. Cum te-ai pregătit?

La acest concurs au fost 2 probe, una teoretică şi una practică. Pentru cea teoretică am avut la dispoziţie toată curricula online, aceasta fiind în limba engleză. Pentru proba practică am avut la dispoziţie un simulator, cu ajutorul căruia am putut să mă pregătesc.

3. Ce ajutoare ai avut?

Persoana care m-a ajutat a fost unchiul meu care este şi instructorul meu. Acesta m-a sprijinit întotdeauna în tot ce am făcut. Mi-a explicat întotdeauna noţiunile pe care nu le întelegeam.

4. Cum ţi s-a părut concursul? (Organizare, dificultate, rezultat, etc)

Organizarea concursului a fost destul de buna, el a avut loc la Universitatea Politehnica din Bucureşti. Subiectele au fost destul de grele, timpul fiind limitat. Am avut la dispoziţie 3 ore pentru proba teoretică şi cea practică, timpul fiind mult prea scurt pentru a le rezolva pe ambele. Rezultatul a fost unul surprinzător. Mă aşteptam, în cel mai bun caz, la a II - a menţiune, dar am luat premiul al III - lea :)

5. Cât de mult crezi că o să îţi îmbunătăţească palmaresul (ce uşi

aştepţi să ţi se deschidă), având în vedere faptul că ai luat nişte premii

serioase, şi urmează să participi la etapa internaţională?

Acest succes, cu siguranţă, mi-a deschis multe uşi. Şansa de a fi admis la o facultate cu renume din străinătate. La puţin timp după concurs am primit o oferta de angajare de la RDS/RCS.

6. Cum te pregăteşti acum?

În momentul de faţă, nu mă mai pregătesc pe simulator ci pe echipamente reale, curricula fiind aceeaşi si online.

7. Dacă vrei să spui orice, şi nu ai apucat să o faci

Faza locală a avut loc în 18 februarie, eu la acea dată fiind plecat în Spania prin proiectul european Leonardo da Vinci am reuşit sa dau examenul dintr-o piaţă din oraşul spaniol Cordoba, conexiunea wireless fiind una foarte lenta. La aceasta faza am ieşit pe locul al V - lea. Faza judeţeană a decurs fără probleme, pe aceasta am susţinut-o în şcoală în data de 10 martie. Acest concurs a fost un concurs de reţele de calculatoare (care nu este tot una cu TIC - ul sau informatica :D ).

Notă: în clasamentul care prezintă rezultatele concursului Ramon apare ca făcând parte din Academia Cisco din cadrul UAV Arad
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Imagini luate de pe contul de facebook a lui Ramon

Niciun comentariu: