1 nov. 2011

Olimpica noastră

Ştiaţi că prima femeie din România participantă la Jocurile Olimpice de Tineret studiază în şcoala noastră? Este vorba de eleva Morar Alexandra din clasa a XII-a D. Aceasta a participat anul trecut, la Singapore, la Jocurile Olimpice, proba de tir. Vă invităm să faceţi cunoştinţă cu ea şi să citiţi interviul pe care a avut amabilitatea să ni-l acorde.

1. Ce rezultat ai obţinut la Singapore?

Am fost 20 de participanţi din 20 de ţări iar eu am obţinut locul 10 cu 370 de puncte.

2. Cum ai reuşit să obţii asemenea performanţă? Cine te-a ajutat? Care este secretul succesului?

Am obţinut performanţa datorită faptului că mi-a plăcut ceea ce fac şi m-am antrenat mult. M-au ajutat, în primul rând domnul antrenor Vasilescu Ion, Clubul Sportiv Municipal Arad (CSM Arad) şi Federaţia Română de Tir Sportiv. Nu cred că există o reţetă a succesului. Important este să-ţi placă ceea ce faci, să fi hotărât şi perseverent.

3. Cu ce ai rămas din această experienţă?

Am rămas cu amintiri foarte frumoase despre o ţară şi o cultură aparte şi am învăţat că există oameni care ştiu să fie fair-play şi să se respecte între ei. Chiar dacă la aceste jocuri am fost sportivi din toată lumea am simţit o atmosferă relaxată şi extrem de prietenoasă din partea tuturor.

4. Cum te simţi din postura de prima femeie din lume participantă la Jocurile Olimpice pentru Tineret?

Mă simt ca şi cum aş fi arătat că dacă îţi doreşti ceva cu adevărat şi reuşeşti.

5. Ce premiu ai obţinut la Gala Sportului Arădean?

Am obţinut premiul V pentru contribuţia la promovarea sportului de performanţă.

6. Care sunt următoarele obiective în plan sportiv?

Campionatele naţionale.

7. Ce este mai important pentru tine, sportul sau şcoala? De ce?

Cel mai important pentru mine este, a fost şi va rămâne şcoala, deoarece învăţ foarte uşor şi cred că am un viitor mult mai sigur cu ajutorul şcolii.

8. La ce te ajută sportul în viaţa de zi cu zi?

Sportul, în viaţa de zi cu zi, te ajută să fi mai descurcăreţ, sociabil, perseverent, ambiţios, ordonat, disciplinat şi să îţi doreşti să faci orice lucru foarte bine.

9. Crezi că rezultatul obţinut la Jocurile Olimpice face parte din destinul tău şi că ţi-a fost predestinat?

Sincer, sunt de părere că mi-a fost predestinat şi că într-adevăr face parte din destinul meu. La început am fost supărată din cauza rezultatului deoarece m-am pregătit mult şi prin urmare mă aşteptam să fiu printre primele trei locuri dar vorba vine „tot răul spre bine”. Experienţa de acolo mă va ajuta în alte momente.

10. Deşi ai obţinut un mare rezultat în plan sportiv eşti premiantă şi la şcoală. Cum reuşeşti să te împarţi între aceste activităţi?

Cred că reuşesc să mă împart între şcoală şi sport pentru că mi-am dorit ca să ţin sportul şi şcoala într-o balanţă, adică să mă descurc la amândouă în mod aproximativ egal.

11. Care este idealul tău în viaţă?

Idealul meu este să am o viaţă fericită, interesantă, plină de surprize plăcute şi o profesie care să îmi facă plăcere.

12. Ce faci în timpul liber? Ce cărţi citeşti? Ce muzică asculţi?

În timpul liber ies în oraş, citesc şi ascult muzică. Citesc ceea ce cred că sunt cărţi valoroase gen „Faust” de Goethe, „Divina comedie” de Dante Alighieri şi alte cărţi de acest gen. Nu prea ascult muzică comercială în rest aproape toate genurile.

Aici puteţi citi un alt interviu cu Alexandra.

Aici puteţi vedea două filmuleţe care ne-o prezintă pe Alexandra la Campionatele Europene de la Meraker din Norvegia (2010). În primul filmuleţ Alexandra apare primind medalia la minutul 0,23 iar în al doilea la minutul 0,52.

Aici o puteţi vedea pe Alexandra (a III-a de la stânga la dreapta) la aceeaşi competiţie



Niciun comentariu: