7 aug. 2013

La facultate în Glasgow



Interviu cu Amalia Gomoiu, o elevă a școlii noastre care, după terminarea clasei a XII-a a plecat la facultate în Scoția.
Care sunt motivele pentru care te-ai orientat către o universitate din afara ţării?
Principala cauza este starea actuală a învăţământului românesc, dar şi faptul că am vrut sa-mi testez limitele.
2. Cum ai devenit studentă la Universitatea din Scotia? Te rog să descrii pe larg paşii pe care i-ai parcurs din momentul în care te-ai hotărât sa studiezi în Scoţia.
În primul rând m-am pus la punct cu limba engleză după care am început să mă interesez cum să aplic, care sunt cerinţele şi ce trebuie să fac ca să le îndeplinesc. Ai nevoie de un examen de limba engleză, examenul de bacalaureat, activităţi extra-şcolare, o scrisoare de recomandare şi trebuie să scrii o scurtă compunere în care să îţi justifici motivele pentru care vrei să studiezi o anumită materie. Ai dreptul sa aplici la 5 facultăţi şi faci asta online pe UCAS.COM
3. Vorbeste-ne despre specializarea pe care o urmezi tu, felul în care se desfăşoară cursurile, ce aplicaţii faceţi, laboratoare... etc?
Studiez psihologie, filosofie şi franceză. Pentru fiecare subiect am cursuri şi seminare. La psihologie am şi laboratoare. Sunt mai puţine ore de predare decât în România însă e mult mai multă muncă individuală. Aceasta poate să-ţi dea o mai mare libertate de gândire, dar totuşi dacă iti pierzi reperele cu totul, sunt cursuri speciale organizate de studenţii din anii superiori care sunt gata să-ţi întindă o mână.
4.Cum se face examinarea?
Examinarea este diferită în funcţie de departament. In cazul meu, la Psihologie, pe parcursul primului semestru a trebuit să scriu un raport, un eseu şi sa susţin o prezentare, iar la final am avut un examen de 2 ore care a constat în 80 de întrebări şi un eseu.
În ceea ce priveşte filosofia, pe parcursul semestrului întâi am avut un eseu şi un examen, tot de 2 ore, în care a trebuit să scriu 2 eseuri şi să fac analiza pe un text.
La franceză trebuie să scrii un mini-eseu pe săptămână, iar la final ai un examen de gramatică şi unul oral.
5.Ce faci în timpul liber? Cum te distrezi?
Sunt nenumărate societăţi la care te poti înscrie, fiecare organizează petreceri, oportunităţi pentru voluntariat dar şi conferinte ţinute de personalităţi distinse. Pe lângă acestea, Glasgow este un oraş mare, plin de studenţi şi posibilităţi.
6. In ce măsură consideri că te-a schimbat experienţa de a studia în străinătate şi ce sfat le-ai da celor care doresc să urmeze acest drum?
Consider că această experienţă m-a făcut mai independentă şi totodată mai puternică întrucât m-a forţat să mă adaptez unor condiţii total diferite: de la stilul de viaţă şi până la modul de studiu. Îi sfătuiesc să meargă înainte, să se înarmeze cu multă voinţă şi curaj, deoarece, deşi este o experienţă uluitoare vor avea parte şi de obstacole.
7. Dupa ce vei absolvi, crezi ca te vei întoarce în ţară?
Nu m-am decis încă, dar deocamdata tind să cred că nu pentru simplul fapt că am mai multe posibilităţi în străinătate.
8.Cum ai descrie acum, retrospectiv, anii de liceu petrecuţi în Colegiul Naţional Vasile Goldiş? Care amintiri ţi-au rămas cele mai dragi?

Cele mai dragi momente sunt clipele frumoase petrecute alături de unii profesori şi colegi. Cei patru ani au trecut mult prea repede, au fost anii adolescenţei, timpul devenirii şi al definirii.

Niciun comentariu: