2 iun. 2010

Elvetia, tabara Pestalozzi

Câţiva elevi din liceul nostru împreună cu câţiva tineri de la Centrul de zi Curcubeul şi alţi tineri din România au participat la o tabără educativă în Elveţia. Vă prezentăm câteva fotografii şi impresii culese de la două participante.



Mai multi elevi de clasele a V-a si a VI-a am avut ocazia sa vizitam Elvetia, însotiti de doamna profesoara Bocaniciu Mihaela.

Am plecat împreuna cu cativa copii de la centrul Curcubeu si cu mai multi copii din alte orase, cum ar fi: Salaj Brasov si Maramures.

Din scoala noasta au plecat 10 elevi: Bianca, Piera, Denisa, Patricia, Andreea, Maria, Camil, Andrei, Octavian si Vlad carora le-au placut foarte mult tabara, jocurile, tara, oamenii, într-un cuvant totul.

Elvetia este o tara minunata, este foarte curata, oamenii sunt foarte prietenosi si daca suntem siguri de un lucru acela e ca Elvetia este o tara plina de vaci. Ea mai este renumita pentru ceasuri si ciocolata.

In tabara a fost super, am avut ocazia sa cunoastem copii din alte orase cu care înca tinem legatura. Ne-am distrat foarte mult deoarece am avut foarte multe activitati, ne-am jucat foarte multe jocuri: despre excludere, despre munca în echipa, jocuri pe afara si pe langa asta am avut si timp liber în care ieseam pe afara si faceam diverse activitati.

In timpul petrecut acolo, toate activitatile noaste au fost organizate de Regula si de Andrin, doi oameni superbi care ne-au ajutat si sfatuit mereu. La cursuri am învatat sa ne cunoastem mai bine, sa învatam sa lucram în echipa, sa ne asemanam cu un obect din natura, sa învatam ca nu e bine sa fi exclus dar nici tu, la randul tau, sa nu excluzi pe nimeni.

Fetele au avut de pregatit un dans popular, care a încantat pe toata lumea.

Am avut un schimb intercultural cu niste adolescenti din Serbia cu care am pregatit un festival: unii dansau, unii faceau pe circarii, altii au facut o prezentare de moda, iar alti sau ocupat cu decoratul.

Am învatat un dans traditional elvetian, un cantec din Elvetia, am construit o emisiune radio despre timpul petrecut în tabara Pestalozzi.

Excursiile au fost foarte înteresante, am vizitat: Berna, fabrica de ciocolata, fabrica de branza, Lucerna, Zurich, am urcat într-o manastire cu aproximativ 400 de scari, totul a fost extraordinar.

Mancarurile de acolo au fost destul de diferite fata de cele din Romania: mancam supa-crema cu alune, pizza cu legume, orez cu stafide si foarte putina carne, în schimb se mancau multe salate. Nu putem sa spunem ca nu ne-a placut mancarea, unele feluri au fost delicioase, dar parca ne era dor de mancarea de acasa.

Cu totii am fost încantati ca am avut ocazia sa vizitam o asa tara frumoasa si, daca vom mai avea ocazia sa vizitam din nou Elvetia o vom face cu toata placerea.


Selegean Bianca (VI A)


Am trăit în Elveţia zile superbe, zile de neuitat. Înca de la sosirea noastră în Trogen am fost înconjuraţi de căldura sufletească a unor oameni minunaţi, care m-au făcut să mă simt extraordinar de bine, să uit pentru un moment că sunt departe de casă, de cei dragi.

Participarea la diferite activităţi comune, de-a lungul zilelor petrecute în Elveţia, a fost pentru mine un prilej de a-mi face noi prieteni. Am avut astfel ocazia de a schimba împreuna cu aceştia impresii din diferite domenii: muzică, sport, tradiţii specifice ţărilor din care venim, promiţându-ne în final să ţinem legatura şi pe viitor.

A fost o experienţă reusita şi pot spune că, acum, sunt mai bogată sufleteşte prin tot ceea ce am văzut şi realizat în cadrul activităţilor noastre comune. Am convingerea că împreună cu colegii mei şi îndrumaţi de d-na profesoară Mihaela Bocăniciu am ridicat peste hotare prestigiul şcolii noastre, a Liceului Teoretic „Vasile Goldiş” Arad, pe măsura puterilor noastre de copii.

Denisa Ioja, cl. a VI-a A



Niciun comentariu: